STEM - освіта

 

STEАM-проєкт "Сучасне місто"

8 клас
Знайомство з поняттям - урбанізм. Обговорення яким повинно бути сучасне місто (комфортним, енергоефективним та екобезпечним). Вивчали структуру містобудування, інфраструктуру (зупинки, парки, дитячи майданчики, і т.д.)
Окремо вивчали архітектуру міста. На уроці опанували поняття комбінаторики симетрії та асиметрії, статики та динаміки в архітектурі. Будували будинки на площині з елементів танграму, будували об'ємні будинки з цеглинок LEGO, в техніці кірігамі, познайомилися з макетуванням. Завдяки сервісу Skyscrapers AR діти могли працювати із доповненою реальністю. 










 














✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂


STEАM-проєкт в 6-А класі

Тема: "Стародавній Єгипет" 

15.10.2020 р.

На уроках історії учнів віртуально подорожували стагодавнім Египтом. Вивчали: місце розтошування, природу, клімат, населення, побут та традиції.  На уроках трудового навчання знайомилися з символами влади фараонів і виготовляли немес.  Вивчали які прикраси полюбляли носити фараони, як і чим вони були оздоблені. Учні з підручних матеріалів виготовляли браслети і ускх. Також будували паперовий макет піраміди. На уроках математики мали змогу провести обчислення.

 











Міні-проєкт "Збережемо океан"
5-І клас
2020 рік оголошено роком науки про океани. Учні на уроках  ЯДС вивчають назви океанів, їх розміри, тваринний і рослинний світ. Знайомляться з молекулею води, солі. На уроках трудового навчання піднімалися і розглядалися питання екологічної ситуаціїї океанів, чинники забруднення та методи покращення екологічної ситуації. Щоб привернути увагу до цієї проблеми, учні виготовили 3D модень океану. 






✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂

Літня дистанційна сесія STEM-школа стартувала з 18 по 20 серпня 2020 року.

  • це платформа професійного розвитку педагогічних працівників з питань навчання заради найкращої освіти українських дітей та учнівської молоді;
  • це простір нового формату для спілкування, обміну та вивчення найкращого вітчизняного і світового досвіду;
  • це майданчик знайомства з новаторами сучасної освіти, формування спільноти та об'єднання зусиль проактивних освітян, науковців громадських організацій і бізнесу.
Результатом плідної праці протягом трьох днів є сертифікат.

✂✂✂✂✂✂✂

25 серпня 2020р. 

"STEM-освіта: ресурси та перспективи розвитку в 2020-2021 навчальному році"

 Творча команда спікерів виклала актуальну, цікаву та пізнавальну інформацію!!! Надихнула на нові ідеї!!! Дякую

✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂

Прийняла участь в проекті Всеукраїнського STEM-тижня в рамках фестивалю «STEM-весна – 2020» публікація методичних матеріалів.




✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂
Провела відкритий STEM - урок з англійської мови та трудового навчання  "Магічні тварини. Сім елементів майстерності" 
березень 2020 н.р. 5-А клас








✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂

STEM для дівчаток і цікава фізика - ІНТЕРПАЙП запустив нові проєкти для школярів

Компанія ІНТЕРПАЙП ініціювала запуск нових освітніх проектів для школярів: проектної школи для дівчаток "Техно-girls рулять!" і курсу цікавої фізики Interpipe Physics SchoolДетальніше....

✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂
Навчання в міському семінарі. Стратегії сталого розвитку та програм STEM – навчання у змісті природничо – математичної освіти, 2019 р.



Глосарій ключових слів 

Види освіти:

 Інформальна освіта (самоосвіта) – це освіта, яка передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям. 

Неформальна освіта – це освіта, що здобувається, як правило, за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій. 

Формальна освіта – це освіта, яка здобувається за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти, галузей знань, спеціальностей (професій) і передбачає досягнення здобувачами освіти визначених стандартами освіти результатів навчання відповідного рівня освіти та здобуття кваліфікацій, що визнаються державою. 

STEM – акронім (від англ. Science – природничі науки, Technology – технології, Engineering – інженерія, проектування, дизайн, Mathematics – математика) визначає характерні риси відповідної дидактики, сутність якої виявляється у поєднанні міждисциплінарних практик орієнтованих підходів до вивчення природничо-математичних дисциплін. Водночас у STEM активно включається сукупність творчих, мистецьких дисциплін, що об’єднані загальним терміном Arts (позначення відповідного підходу – STEM and Arts). Актуальними напрямами STEM and Arts є промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика тощо. Останнім часом у європейському науковому дискусі наголошується на важливості всіх дисциплін, використанні міждисциплінарних підходів STEAM (літера A – All - всі) і поєднанні природничо-наукових з іншими навчальними дисциплінами, які вивчаються у школі. 

STEM-освіта – це категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності. STEM-освіта ґрунтується на між-трандисциплінарних підходах у побудові навчальних програм різного рівня, окремих дидактичних елементів, до дослідження явищ і процесів навколишнього світу, розв’язання проблемно орієнтованих завдань. 

STEM-підхід в освіті ґрунтується на міждисциплінарних засадах у побудові навчальних дисциплін і окремих дидактичних елементів (інтегроване 79 навчання відповідно до певних тем або реально наявних проблем). Така освітня технологія має на меті комплексно формувати ключові фахові, соціальні й особистісні компетенції молоді, які визначають конкурентну спроможність на ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності та ін. 

STEM-центр – спеціалізована освітня установа, створена при організації, навчальному закладі, підприємстві або їх об’єднанні з метою надання STEM орієнтованих освітніх послуг і призначена для організації і сприяння взаємодії зацікавлених осіб і установ. 

STEM-навчання (teaching & learning) – навчальний процес, орієнтований на STEM–дисципліни, метою якого є формування STEMкомпетенцій/компетентностей та навичок. 

STEM-компетенції/компетентності і навички (competencies & skills) – динамічна система знань і умінь, навичок і способу мислення, цінностей і особистісних якостей, які визначають здатність до інноваційної діяльності: готовність до розв’язання комплексних задач, критичне мислення, креативність, організаційні здібності, уміння працювати в команді, емоційний інтелект, оцінювання і схвалення рішень, здатність до ефективної взаємодії, уміння домовлятися, когнітивна гнучкість. 

STEM-сфери діяльності – напрями сучасної професійної діяльності, більше половини з яких відносяться до інженерії, інша частина – до інформатично-математичної і науково-природничої діяльності: аерокосмічна, комп’ютерна, біомедична, хімічна, машинобудівна, атомна, енергоорієнтована, екологічна, хімічна інженерія, ІТ, геоматика, мехатроніка, програмування, екологія, агрономія, атмосферні та космічні дослідження, статистика та ін. 

STEM-спеціальності – сучасні спеціальності, до яких можна віднести такі: IT-спеціалісти, програмісти, інженери, спеціалісти високотехнологічних виробництв, спеціалісти біо- і нано- технологій тощо. 

STEM-фахівець – особа, яка здійснює інноваційну трудову діяльність з високим ступенем міждисциплінарності та технологічності. 

Інжиніринг (англ. engineering) – синонім терміну «інженерія», який відрізняється етимологічно від англ. engineering: набір прийомів і методів, які компанія, підприємство або фірма використовує для планування, проектування і здійснення своєї діяльності. 

Готовність педагога до інноваційної професійно-педагогічної діяльності – особливий особистісний стан, який передбачає наявність у педагога мотиваційно-ціннісного ставлення до професійно-педагогічної 80 діяльності, володіння ефективними способами і засобами досягнення педагогічних цілей, здатність до педагогічної творчості й рефлексії. 

Індивідуальна освітня траєкторія (ІОТ) – це специфічна інновація в системі післядипломної педагогічної освіти, що передбачає особливо організований диференційований акмеологічний освітній простір з орієнтацією на пошук і засвоєння педагогом індивідуальних освітніх проектів (програм) розвитку педагогічної майстерності, підвищення кваліфікації за варіативними й інваріативними кредитними (змістовими) модулями, блоками тощо частково чи повністю самостійного, прискореного чи пролонгованого навчання. 

Індивідуальна освітня траєкторія – персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти, суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів і засобів навчання. Індивідуальна освітня траєкторія в закладі освіти може бути реалізована через індивідуальний навчальний план. 

Інновація – 1) нововведення в галузі техніки, технології, організації праці або управління, засновані на використанні досягнень науки і передового досвіду; продукт інноваційної діяльності; 2) об’єкти впровадження чи процес, що спричинює до появи чогось нового – новації. 

Інновація в навчанні – уведення нового в мету, зміст, методи і прийоми навчання, організацію професійно-педагогічної діяльності; зміни в стилі мислення. 

Інновація освітня (англ. innovation, від лат. innovatio – оновлення, зміна) – цілеспрямований процес певних змін (частково модифікаційних або кардинальних) в освітній галузі на основі соціокультурних викликів постіндустріальної епохи, досягнень психолого-педагогічної науки, вивчення, аналізу й узагальнення перспективного педагогічного досвіду, що спричинюють нову якість професійно-педагогічної дії, пошук ефективних форм, методів, технологій організації освітнього процесу та спрямовані на забезпечення високого освітнього результату. 

Інновація педагогічна – зміни в змісті й технологіях навчання і виховання, нововведення в професійно-педагогічну діяльність для підвищення її ефективності. Когнітивні технології – сукупність методів, засобів та прийомів оптимізації процесів здобування, зберігання і використання необхідних знань людства в інформаційному середовищі; ґрунтуються на інтелектуальній діяльності (структуризація, аналіз, синтез, добір тощо); спрямовані на формування дослідницького стилю діяльності. 

Когнітивні технології у психології і педагогіці орієнтовані на розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, розпізнавання образів, уяви, мови, мислення, розв’язання задач та ін. 

 Компетентність – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. 

Освітня робототехніка – міжпредметний напрям навчання дітей, інтеграція знань з фізики, технології, математики, кібернетики, мехатроніки й ІКТ, який дає змогу залучити до процесу інноваційної, наукового-технічної творчості учнів різного віку. 

Освітній процес – система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості через формування та застосування її компетентностей. 

Освітня діяльність – діяльність суб’єкта освітньої діяльності, яка спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті. 

Педагогічна діяльність – інтелектуальна, творча діяльність педагогічного (науково-педагогічного) працівника або самозайнятої особи у формальній та/або неформальній освіті, що спрямована на навчання, виховання та розвиток особистості, її загальнокультурних, громадянських та/або професійних компетентностей. Підхід – це системи методів навчання. Підхід визначає стратегію навчання, а метод – його тактику. 

Проектна діяльність – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, яка створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. 

Технологічна компетентність – складова соціально-професійної компетентності, яка допомагає швидко й ефективно розв’язувати професійні проблеми й завдання за допомогою використання різноманітних технологій. 

Трансдисциплінарність – об’єднання міждисциплінарних наукових ресурсів – широкого спектру соціальних, політичних, економічних, екологічних та інших знань для вирішення досліджуваної проблеми в єдиних методологічних і теоретичних рамках. 

Трансфер знань – певна організаційна система і процеси, за допомогою яких знання, включаючи технології, досвід і навички передаються від однієї сторони до іншої, приводячи до інновацій в економіці і соціальній сфері, забезпечуючи при цьому підвищення рівнів компетентної спроможності кожної особистості, з яких складається суспільство. 

Тьютор (від. англ. tutor – учитель) – особа, що веде індивідуальні або групові заняття із учнями, студентами, репетитор, наставник. 

Фасилітатор (англ. facilitator, від лат. Facilis – «легкий», «зручний»)– це людина, що забезпечує успішну групову комунікацію.


Дізнатися більше та слідкувати за подіями STEM-школи можна за посиланнями: https://imzo.gov.ua/http://yakistosviti.com.ua/; у мережі Facebook на сторінці групи «Відділ SТЕM-освіти ІМЗО», групи STEM-школи «STEMусі», шукати/збирати інформацію за хештегом #webSTEMschool

Немає коментарів:

Дописати коментар